Google Shopping

Zet je producten in de spotlight met Google Shopping. De online etalage zorgt voor extra zichtbaarheid en vergroot de kans op conversie.

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is de overkoepelende webshop van Google. Webshops kunnen hier gratis en betaald hun assortiment in tonen. De betaalde weergave van producten wordt aangegeven met "gesponsord". De positie van de producten op Google Shopping wordt bepaald door hoe relevant het product is voor degene die een zoekactie uitvoert op Google.

Google Shopping is een krachtig middel omdat het een visuele advertentie laat zien na een zoekopdracht. Je zoekt een gele spijkerbroek en vervolgens zie je een rij aan aan gele spijkerbroek om uit te kiezen. Bij andere campagne types van Google zoals Search en DSA wordt voornamelijk gebruikgemaakt van tekst advertenties na een zoekopdracht.

Ontdek wat MediaTrend voor jouw bedrijf kan betekenen!

Met onze gratis online groei analyse kijken we samen met jou welke expertises er nodig zijn om jouw doel te bereiken.
Gratis Groeiadvies Meer informatie

Waar zet ik Google Shopping voor in?

Google Shopping wordt ingezet door webwinkels / e-commerce stores die meer verkopen willen genereren. Binnen de marketingfunnel is de bezoeker al actief op zoek als hij een Shopping Ad in de zoekresultaten ziet staan. Google shopping is vaak onderdeel van een marketingstrategie en wordt zelden alleenstaand ingezet. Awareness creëren middels Facebook / Instagram Advertising of Display Marketing, Search en Google Shopping kunnen allemaal onderdeel uitmaken van de funnel van een webshop.   

Onze specialisten zetten Google Shopping in om producten weer te geven in het Google zoeknetwerk en te introduceren aan potentiële klanten. Google Shopping begint met een zoekopdracht binnen het platform dat door de consument en bedrijven wordt gedaan. Door simpelweg op een product te klikken in de Google Shopping advertentie, wordt de bezoeker naar de webwinkel geleid om de aankoop af te ronden. 

Bij het inzetten van Google Shopping is het belangrijk om de prijs van het product marktconform te houden. Google vergelijkt namelijk in eerste instantie de prijs met jouw concurrenten, dit bepaalt uiteindelijk de positie van jouw product in Shopping. Je kan je producten gratis op Google Shopping plaatsen, echter hebben de betaalde advertenties een veel groter bereik. Ook worden de gratis product vermeldingen van Google Shopping niet getoond boven de organische zoekresultaten van Google, maar uitsluitend op het Google Shopping platform.

De snelste weg naar productontdekking en meer conversies voor je winkel
- Pierre, Performance Marketeer

Google Shopping door MediaTrend

Bij MediaTrend bieden wij bedrijven de mogelijkheid om hun producten onder de aandacht te brengen op dit dynamische digitale platform. Daarnaast helpt Google Shopping om concurrentievoordeel te behouden door het analyseren van prijzen en aanbiedingen van andere aanbieders. Het plaatsen van producten op Google Shopping verhoogt ook de zichtbaarheid van je webshop en merk onder een relevante doelgroep, wat zal resulteren in meer aankopen.

Google Shopping is een krachtige campagne, maar het gebruik ervan vereist strategische planning, consistent beheer en budgettering. De kennis en ervaring van onze specialisten in het beheren van Shopping campagnes wordt aangevuld met training en opleiding zodat jouw Google Shopping altijd optimaal staat ingesteld. Zo kunnen wij onze expertise omzetten in de meest effectieve Shopping campagnes.

Geef Google Shopping uit handen bij MediaTrend!

Krijg inzicht in de mogelijkheden van Google Shopping voor jouw webshop.

Zoekmachine Optimalisatie
De totale zichtbaarheid is met ruim 200% gestegen
Tintstore
Google Ads
De webshop bestellingen zijn met ruim 93% toegenomen
Novaline Verzwaringsdekens
Online Adverteren
Er is meer dan 200% omzet groei gerealiseerd binnen 3 jaar tijd
Vos Koffie

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!