Van single channel marketing naar een omnichannel strategie

Een passie voor koffie, hier is de koffiewinkel Vos Koffie uit ontstaan. Het bedrijf is de afgelopen jaren uitgegroeid van een jongensdroom tot een serieuze dealer van prachtige merken. Om Vos Koffie online een groei te laten doormaken, zet MediaTrend een diversiteit aan tools en expertises in.
Over onze klant
Vos Koffie
Vos Koffie is voortgekomen uit een passie voor koffie, waarbij de beste kwaliteit en smaak hoog in het vaandel staan. De online specialist levert kwalitatieve koffiemachines en smaakvolle koffie voor thuis of op het werk. Vos Koffie heeft een mooie klantenkring opgebouwd, waaronder Jura, La Marzocco, Quickmill en ECM.
Jullie spreken dezelfde taal en denken altijd super snel mee
- Johnno de Vos, Eigenaar en oprichter Vos Koffie

De opdracht

De voornaamste uitdaging van Vos Koffie is de verschillende marketingkanalen zo efficiënt mogelijk in te zetten, zodat de totale omzet en winst per jaar toeneemt. De twee pijlers die wij hierbij hanteren zijn:

  • Kosten per acquisitie drukken (CPA): de kosten die een bedrijf maakt om een nieuwe klant te verwerven of een gewenste actie van een potentiële klant te stimuleren.

  • Conversiewaarde laten stijgen: dit is de totale waarde die advertenties voor verschillende conversies genereren. 

Onze strategie

Vos Koffie is in 2020 gestart met MediaTrend voor het beheer van hun Google Ads account. De focus lag hierbij altijd op het shopping netwerk om de online verkoop te stimuleren. Ook heeft het zoeknetwerk van Google bijgedragen aan het toenemende aantal afspraken dat werd gemaakt met Vos Koffie. Dit heeft positieve invloed gehad op de totale omzet.

Het tweede kanaal dat werd ingezet om de verkoop te stimuleren is Meta. Hierbij focussen wij voornamelijk op een stukje retargeting om de doelgroep ‘warm te houden’. Na een stabiele periode van Google Ads en Meta hebben we het aantal diensten verder uitgebreid met andere tools en expertises:

  • E-mailmarketing: het versturen van nieuwsbrieven 

  • LinkedIn: extra zichtbaarheid en het aanspreken van een andere doelgroep

  • SEO: de optimalisatie van het organische kanaal

Deze integrale marketingaanpak zorgt ervoor dat onze vooraf gestelde doelen zijn behaald. Beter nog, ze zijn zelfs overtroffen!

Het resultaat

+60%
Customer Lifetime Value (CLV)
De totale opbrengst per klant nam een enorme vlucht.
+85%
Conversie Percentage (CP)
Het aantal aankopen per klant groeide met meer dan de helft.
+100%
Return on Ad Spend (ROAS)
De omzet in verhouding tot advertentiekosten werd verdubbeld.

Conclusie

De strategie die wij gedurende de samenwerking met Vos Koffie hanteren, werpt zijn vruchten af. Middels een omnichannel strategie, een aanpak waarbij bedrijven verschillende tools gebruiken om klanten te bereiken en te bedienen, dragen wij bij aan de continue stijging van de omzet terwijl de kosten per conversie afneemt. MediaTrend en Voskoffie zijn nog lang niet klaar en zullen van 2023 (opnieuw) het beste jaar ooit maken.

Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie
Zoekmachine Optimalisatie
De totale zichtbaarheid is met ruim 200% gestegen
Tintstore
Google Ads
De webshop bestellingen zijn met ruim 93% toegenomen
Novaline Verzwaringsdekens

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!