Recordomzet behaald voor NineTwoFive

Performance marketeer Pierre bereikt de gestelde doelen van NineTwoFive door het implementeren van een doordachte marketingstrategie. Dankzij een nauwe samenwerking, waarbij overleg, advies en relevante input centraal staan, wordt een winnende strategie gecreëerd met als resultaat een recordmaandomzet.
Over onze klant
NineTwoFive
NineTwoFive heeft zich ontwikkeld tot een internationale webshop, gespecialiseerd in de verkoop van zilveren sieraden voor mannen. De sieraden worden handgemaakt in Bali.
"We hebben nu de kracht van effectieve marketing ontdekt en benut”
- Kai Geertsma, Mede-eigenaar

De opdracht

NineTwoFive is een samenwerking met MediaTrend aangegaan om de uitdagingen op het gebied van ROAS (Return on Ad Spend) aan te pakken. Hier kwam bij dat we de nieuwe Google-strategieën moesten integreren in de campagnes. Uiteindelijk kregen we een nieuwe doelstelling voor ogen, namelijk het verwerken van een POAS-strategie (Performance on Ad Spend) strategie binnen het Google Ads account. 

Onze strategie 

Vanaf oktober 2022 wordt NineTwoFive ondersteund door MediaTrend. Wij maken de behoeften en voorkeuren van de doelgroep van NineTwoFive inzichtelijk, waardoor NineTwoFive de marketingstrategie kan aanpassen en een sterke groei weet te realiseren. Door onze kennis met NineTwoFive te delen, kan het bedrijf de concurrentie voorblijven. 

POAS (Profit On Advertising Spend)

Wij hebben de Google Ads strategie van NineTwoFive volledig herzien en vernieuwd. Deze aanpassing biedt ons nu diepgaande inzichten, waardoor we direct de winstgevendheid van de Google advertenties kunnen meten. We hebben deze nieuwe strategie over het hele Google Ads account uitgerold, inclusief het bijstellen van de biedstrategieën. Hierdoor kunnen we nu effectief sturen op de Performance of Ad Spend (POAS), wat ons in staat stelt om de advertentie-inspanningen nog beter te optimaliseren.

Internationale webshop

Na het behalen van positieve resultaten op de Nederlandse markt, hebben we aanpassingen doorgevoerd op de website van NineTwoFive, waardoor we nu voor verschillende landen specifieke landingspagina’s hebben. Voor elk land hebben we unieke strategieën ontwikkeld, ondersteund door diverse campagnes, wat resulteert in een internationale webshop voor NineTwoFive. 

Overgang naar de Performance Max

In het Google Ads account hebben we meerdere A/B-tests uitgevoerd om te bepalen welke campagnes het beste overeenkomen met de doelstellingen van NineTwoFive. De uitkomsten van deze tests wijzen uit dat de Performance Max-campagnes de hoogste omzet genereren tegen lagere kosten in vergelijking met andere netwerken binnen Google.

Het resultaat

+243%
Omzet
De totale omzetwaarde vanuit de online verkoopkanalen.
+39%
Aantal terugkerende klanten
Aantal klanten die na de eerste aankoop terugkeert om een tweede aankoop te doen.
+234%
Return On Advertising Spend (ROAS)
De omzet in verhouding tot advertentiekosten hebben een mooie sprong gemaakt.

Conclusie

Bij NineTwoFive is de samenwerking een van de belangrijkste componenten van het succes. Door het constant analyseren van de data en de juiste input hebben we samen een mooie groei kunnen realiseren. De doelen voor 2024 zijn inmiddels ook vastgesteld, en we zijn ervan overtuigd dat we deze opnieuw kunnen bereiken, wat zal leiden tot een nieuwe recordomzet in 2024.

Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie
Zoekmachine Optimalisatie
De totale zichtbaarheid is met ruim 200% gestegen
Tintstore
Online Adverteren
Er is meer dan 200% omzet groei gerealiseerd binnen 3 jaar tijd
Vos Koffie

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!